Zobacz, jak NetStork pomógł firmie Dodonet zgromadzić najbardziej aktualne informacje o sieci w jednym miejscu, podnosząc tym samym jakość obsługi klientów.
O projekcie
Dodonet świadczy usługi wielu klientom indywidualnym, rozproszonym geograficznie. Przed wprowadzeniem NetStorka, dane o sieci były przechowywane na różnych schematach, planach, dokumentach papierowych, i tylko niektóre z nich były przechowywane cyfrowo. Niektóre istotne informacje były „zapisane” jedynie w pamięci pracowników.
Po wdrożeniu systemu NetStork, dane ze wszystkich źródeł zostały zgromadzone w jednym miejscu, a Dodonet zyskał dostęp do ujednoliconej bazy danych, w której gromadzone są wszystkie informacje o sieci.
Spis treści:
Branża: Telekomunikacja
Kraj: Włochy
Dodonet należy do grupy EL.COM, która od 30 lat jest wiodącą firmą w branży elektroniki użytkowej, informatyki i telekomunikacji. Dodonet został założony przez EL.COM w 2010 roku, aby zapewnić dostęp do szerokopasmowego Internetu swoim klientom oraz połączyć małe ośrodki z odległymi obszarami miejskimi i wiejskimi.
Wyzwania
Głównym wyzwaniem było przygotowanie danych do wprowadzenia do bazy NetStorka. Część danych, przechowywanych w formie papierowej, należało przenieść do formatu elektronicznego, podobnie z informacjami, którymi dysponowali pracownicy, a które nie były nigdzie spisane. Dane, które już były w formie cyfrowej trzeba było ujednolicić i zapisać w odpowiednim formacie przed zaimplementowaniem do bazy.
Dodonet chciał mieć dostęp do jednej, ujednoliconej bazy danych, w której byłyby przechowywane wszystkie informacje o sieci. Poszukiwał też rozwiązania do łatwego śledzenia usług i tras kablowych na całym obszarze sieci.
Rozwiązanie
Aby zrealizować swój cel, firma zakupiła licencję jednoczesnego dostępu NetStork Edit wraz z licencją NetStork Web, z możliwością dostępu do sieci przez przeglądarkę. Dzięki temu z aplikacji może korzystać więcej użytkowników.
Każdy pracownik, posiadający odpowiednie uprawnienia, może uzyskać dostęp do informacji za pomocą laptopa lub urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu.
Korzyści
Dodonet wdrożył system NetStork głównie z myślą o gromadzeniu wszystkich informacji o sieci w jednym miejscu. Wdrożenie systemu przyniosło jednak dodatkowe korzyści:
Plany na przyszłość
Dodonet korzysta z systemu NetStork od niemal roku. Ten czas był wystarczający, aby firma przekonała się o użyteczności i potencjale aplikacji. Nasz klient planuje więc zakup większej liczby licencji i przeszkolenie nowych użytkowników w zakresie korzystania z aplikacji.
Umów się z nami na spotkanie – pokażemy Ci, jak osiągnąć podobne rezultaty w Twojej firmie!
„Netstork to bardzo przydatne narzędzie, które wspiera naszych techników w codziennej pracy z siecią. Po wdrożeniu systemu jesteśmy lepiej zorganizowani w działaniach zapewniających utrzymanie oraz rozwój sieci.
NetStork jest bardzo przydatny w projektowaniu i budowaniu sieci, a także gdy nastąpi awaria – dostarcza informacji o wszystkich trasach kabli światłowodowych, mufach i innych obiektach sieci telekomunikacyjnej i infrastruktury. Jesteśmy bardzo zadowoleni z NetStorka”
Francesco Cucci
Founder CEO & CTO w Dodonet S.R.L.