W aplikacji wprowadzono możliwość wizualnego konfigurowania styli w zależności od wartości atrybutów obiektu jak również ich struktury, dzięki czemu możliwe stały się dowolne scenariusze prezentacji danych na mapie, takie jak:
- różny wygląd obiektów zależności od ich typów
- specjalne oznaczanie węzłów posiadających określone wyposażenie (np. złącza, zapasy itp).
- inna wizualizacja sieci własnej i innych operatorów.
Aby to osiągnąć – całkowicie przeprojektowany został system konfiguracji styli oraz rysowania obiektów na mapie. Dzięki temu wprowadzono lub udoskonalono następujące funkcjonalności:
- Interfejs użytkownika do konfiguracji styli dla geometrii punktowych, liniowych obszarowych oraz tekstowych
- Możliwość konfiguracji stylów w zależności od atrybutów/struktury obiektu.
- Możliwość dynamicznej modyfikacji istniejących styli punktowych w zależności od atrybutów/struktury obiektu.
- Możliwość definiowania nakładek (Overlays) zależne od atrybutów/struktury obiektu
- Nowy tryb skalowania styli w zależności od bieżącej skali mapy
- Możliwość używania grafik o dowolnej rozdzielczości przy definiowaniu styli punktowych
- Możliwość konfigurowania stylów specjalnych:
- Styl domyślny,
- Styl podświetlenia
- Styl dla wyniku śledzenia
- Styl dla odległości
Konfiguracja stylu, modyfikacji oraz nakładek umożliwia szerokie możliwości wpływania na sposób wyświetlania obiektu w zależności od jego parametrów. Przykładowo – można inaczej wizualizować sieć własną oraz sieć innych operatorów. Mechanizmy modyfikacji i nakładek usuwają konieczność tworzenia wielu wersji grafik dla różnych kombinacji parametrów obiektu. Wystarczy użyć stylu bazowego (jedna grafika), który będzie odpowiednio modyfikowany dla konkretnych obiektów.
Dodatkowo, wprowadzono zaawansowane mechanizmy cache-owania styli, dzięki czemu zwiększyła się wydajność renderowania mapy.